Nie wpadnij w żywieniową pułapkę

popcornBiałe pieczywo nie cieszy się nazbyt dobrą popularnością w reputacji dietetyków. Mąka, z którego jest wyrabiany chleb, w procesie produkowania gubi zdrowe oraz pożywne składniki. Zatem każda jedna osoba dbająca o samopoczucie i szczupłą sylwetkę sięga po pełnoziarniste pieczywa. Kłopot polega na tym, że nawet jeśli usuniemy biały chleb z naszej przeciętnej diety to popadamy w żywieniową pułapkę, spożywając produkty mające o wiele więcej niezdrowych węglowodanów niżeli jasne pieczywo.

O ciasteczku z kremem na pewno nie myślimy jako o najzdrowszej przekąsce, lecz zjedzenie muffinki nie zdaje nam się dietetyczną zbrodnią. Czarujące aparycją, a jeszcze bardziej smakiem – to na nieszczęście porażka dla zgrabnej formy. Jeśli wybieramy tą z białej mąki, masła jak również cukru to dosłownie tak, jakbyśmy zjedli okazały kawałek tortu. Jeżeli nie możemy się oprzeć ciasteczkowej pokusie, warto wyselekcjonować muffinkę przygotowaną z mąki z pełnego ziarna i z dodatkiem otrębów, za to nie czekolady.

Kiedy sądzisz, iż seans filmowy nie ma sensu bez solidnej porcji popcornu, najwyższy czas zmienić to rozmyślanie. Choć ostatnim czasem specjaliści ogłosili, iż jest w stanie zapobiegać chorobom nowotworowym oraz wspierać podtrzymaniu prawidłowej wagi ciała. Jest także cennym źródłem błonnika plus witaminy B6, a poza tym pomaga w utrzymaniu stałego poziomu cukru we krwi oraz zmniejszeniu nieprawidłowego cholesterolu LDL. Popcorn ma również polifenole, które potrafią pomagać w przeciwdziałaniu chorobom serca jak i nowotworom poprzez likwidowanie z organizmu wolnych rodników. Jednakże tak zdrowa przekąska może zmienić się w bombę kaloryczną poprzez dodanie do niego dużej ilości tłuszczu oraz soli. Na nieszczęście spożywanie popcornu bywa wciągające i czasami ciężko mu się oprzeć.

Soki owocowe to jeden z bardzo popularnych napojów chłodzących. Smoothie przeżywa odrodzenie zwłaszcza w lecie – orzeźwia, chłodzi a także ma szczególny smak owoców. Niefortunnie owocowe przetwory to węglowodanowe bomby z opóźnionym zapłonem. Pozornie lekkie oraz dietetyczne, są bogatym źródłem węglowodanów. Ogromna szklanka soku posiada 75g węglowodanów, w tym 64 cukru. Z kolei osiągalne w kawiarniach smoothie są często wręczane z dodatkiem syropów owocowych, które obejmują w sobie mnóstwo cukru. Myślimy w takim razie, że mała czarna nam nie zaszkodzi. Owszem, jeśli nie pokusimy się na dodatki. Czekolada, bita śmietana, lody, syrop, karmel. To wszystko sprawia, iż kawa zamienia się w porcję kalorycznego posiłku i może posiadać nawet 400 kalorii i 60-80g węglowodanów. Najbezpieczniejsza opcja to mała czarna, ewentualnie z dodatkiem chudego mleka.